Idén Stuttgartban az egyébként minden év januárjában megrendezésre kerülő CMT szabadidő kiállításon mutatta be innovatív újdonságát a speciális haszon- és kempingjárművek műszaki fejlesztésében meghatározó szerepet játszó AL-KO cég karöltve a Huber autóalkatrész fejlesztő vállalkozással. A meghökkentő, ám mégis kézenfekvő újítás, a Hybrid Power Chassis (HPC®), például hagyományos robbanómotoros lakóautókat tehet alkalmassá az elektromos meghajtásra, ezáltal a legszigorúbb környezetvédelmi előírások betartására.
A hibrid koncepció megvalósíthatóságát lehetővé tevő AL-KO könnyűszerkezetes alvázat, ami megfelelő alapot kínál a moduláris felépítésű e-meghajtás beépítésére, számos lakóautó-építő cég használja. Az akkumulátorok védett helyre telepítése és az elektromos meghajtó rendszer elhelyezése egyaránt könnyen lehetséges. 90 kW csúcsteljesítményre képes a hátsó-tengelyen bekapcsolható alkalmi e-meghajtás. A hatótávolság a beépített akkumulátoros egységektől függően 50 és 100 km között lehet. A komplett HPC® egység már 2020 második felében elérhető lesz a Fiat Ducato alapjárműre az említett könnyűszerkezetes AL-KO alvázzal készült lakóautók számára.
Az elektromos, illetve hibrid hajtáslánccal és az üzemanyaggal meghajtott lakóautó nagy hatótávolságán túl az e-meghajtás a jobb menetdinamikai tulajdonságok mellett akár 30%-os üzemanyag és CO2 csökkenést eredményezhet. A plug-in töltés gyorsan és rugalmasan pótolja az akkumulátorokban az energiát, tehát akár azonnal károsanyag-kibocsátás mentesen indulhat útra az így kialakított lakóautó. A töltési teljesítmény 7 kW vagy opcióként 22 kW (230V/400V). A teljes rendszer nem elhanyagolható további előnyöket is magában rejt. Ilyen például a hibrid hajtás összkerék-meghajtást eredményező használata, az akkumulátorok pedig a lakóautók fedélzeti fogyasztóinak ellátásában szintúgy részt vesznek. A GPS kapcsolat alapján a természetvédelmi terület határára érve automatikus az átváltás elektromos üzemmódra.
Tudta, hogy Európa-szerte több száz olyan kiterjedt (természetvédelmi) terület létezik, ahol már most is csak külön behajtási engedély megvásárlásával szabad a környezetszennyezőnek minősített járművekkel közlekedni és ahonnan egy-két éven belül teljesen kitiltásra kerülnek az ilyen gépkocsik? Ez okozza, hogy sok országban az ilyen (lakó)autók ára rendkívüli mértékben leesett, hiszen hamarosan legfontosabb előnyüket, az utazás szabadságát fogják elveszíteni!