Mire kell ügyelni felszereléskor?
- A kiegészítő tükör rögzítése megfelelő legyen! A gumiszalagos kiviteleknél nem szabad "vékonyra" túlfeszíteni a szalagot, mert elszakadhat. A fogókarmok biztosan illeszkedjenek az autó tükrére, ne lehessen oldalirányban könnyen elhúzni, mert akkor könnyen kilazulhat. Az alakzáró kötések biztosítják a lehető legstabilabb használatot!
- Ellenőrizzük le, hogy az autó eredeti tükrének a mozgásait ne akadályozza (például megálláskor automatikus bezáródás, vagy az elektromosan állítható belső tükörlap nehogy nekifeszüljön a kiegészítő tükörnek, mert eltörhet, vagy lefeszítheti a kiegészítő tükröt)!
- A gyári tükörbe esetlegesen beépített irányjelző funkciót ne befolyásolja (takarja) a kiegészítő tükör!
- A felfogatási pontok ne okozzanak sérülést a jármű fényezésén
- A kiegészítő tükör ne rezegjen és ne mozgassa az eredeti gyári tükröt.
- Felépítményes vagy ponyvás áruszállítónál lehetőleg függőleges helyzetben úgy pozicionáljuk a tükröt, hogy a lehető legtöbbet lássuk a felépítmény hátsó pereménél az úttól a felső sarkáig.
Mire vigyázzunk használatkor vontatásnál?
Amikor nincs szükségünk a kiegészítő tükörre, azonnal szereljük le az autónkról! A szembejövő nagy teherautóktól minél nagyobb oldaltávolságot hagyjunk, így elkerülhetjük, hogy a menetszél "lerántsa" a tükröt. Amennyiben szokatlanul rezeg a kiegészítő tükör, inkább álljunk félre egy parkolóba és ellenőrizzük, nem lazultak-e meg a kötések. Az esetleges rezgés egyébként nem feltétlenül a kiegészítő tükör miatt tapasztalható, lehet, hogy az autó eredeti gyári visszapillantójának a karja nem elég erős! Amennyiben gumiszalagos a rögzítés, érdemes ezt a szalagot legalább kétévente kicserélni, mert ha elöregedik, akkor könnyebben szakad. Útpadkára felhajtáskor, emelkedőre kanyarodva a kiegészítő tükör nagyobb mozgásteret igényel az eredeti visszapillantónál, hamarabb elakadhat egy korlátban, közlekedési tábla oszlopában, fatörzsben, kapubeállóban vagy a mellette álló másik járműben.
Hogyan állítsuk be a kiegészítő tükröt lakókocsi- vagy lószállító vontatáshoz?
- Járműszerelvény esetén a tükör beállítása előtt álljunk egyenesbe a vontatmánnyal, különben csalóka képet kaphatunk. Optimális esetben vagy a kiegészítő tükörben, vagy az autó eredeti visszapillantójában látható legyen a vontatmány kereke. Így nemcsak a szerelvény helyzetével lehetünk folyamatosan tisztában, de egy esetleges gumidefektet is azonnal észre lehet venni, ami egyébként az utánfutóknál nem mindig érezhető olyan egyértelműen, mint a húzóautónál.
- A vontatmány helyzetjelző fényei lehetőleg ne legyenek a kiegészítő tükör látómezőjében, mert az vezetés közben zavaró hatású!
- Éjszakai vezetés alkalmával a mögöttes forgalom fényei ne sugározzanak közvetlenül a vezető szemébe. Ez úgy érhető el, ha a visszapillantóba tekintéshez egy kis fejmozdításra van szükség.